בתי ספר
מסגרות החינוך של א.ד.נ.מ. ממוקמות בלב חורש טבעי ועצי אלון עתיקים, בכפר חסידים במחוז חיפה. בתי הספר שלנו הינם בתי ספר לחינוך מיוחד, מוכרים ושאינם רשמיים הפועלים ברישיון ופיקוח של משרד החינוך במחוז חיפה והצפון.
א.ד.נ.מ. שואף לאפשר לתלמידיו להתפתח בסביבה חינוכית-טיפולית, תומכת ובונה תוך שימת דגש על הקניית ערכים ונורמות התנהגות, הישגים לימודיים, העלאת המוטיבציה, הדימוי והביטחון העצמי לקראת שילוב בקהילה ועתיד טוב יותר. תלמידינו זוכים ליחס אישי ומקצועי תוך התייחסות לחוזקות שלהם, במטרה להוביל אותם להגשמת חלומם ומימוש היכולות האישיות. קריית החינוך של א.ד.נ.מ., כוללת מספר בתי ספר ומציעה מסגרות חינוך לתלמידים מגיל 6 עד גיל 21 מקשת רחבה של לקויות הכוללות: מוגבלות שכלית התפתחותית (מש”ה), אוטיזם, חשד לפיגור קל, בעיות נפשיות, בעיות התנהגות, בעיות רגשיות, פיגור בינוני ועמוק.
בית הספר מיועד לתלמידים ותלמידות מגיל 15 עד 21, עם לקויות נפשיות, לקויות למידה, קשיים רגשיים והתנהגותיים. מטרתנו היא לאפשר לתלמיד להתפתח בסביבה חינוכית – טיפולית, תומכת ובונה תוך שימת דגש על הקניית ערכים ונורמות התנהגות, העלאת המוטיבציה, הדימוי העצמי וההישגים הלימודיים. תכנית הלימודים כוללת את מקצועות הליבה בחינוך המיוחד (תלב”ס), תכנית לימודים אישית (תל”א) בתחום הלימודי, הרגשי והחברתי והכנה והגשה לבחינות הבגרות. במסגרת תכניות להכנה לחיים, תלמידי בית הספר זוכים להקניית מיומנויות תעסוקתיות בתחום עיצוב שיער ויופי, תיקלוט, מוזיקה, בישול, עבודה יצרנית בחימר, גינון וטיפוח. במרכז העשייה הבית ספרית, ניתן דגש רב לתחום הטיפולי והרגשי, והתלמידים זוכים לטיפולים אישיים וקבוצתיים במגוון רחב של תרפיות, כגון: אומנות, דרמה, מוסיקה, תנועה וטיפול באמצעות בעלי חיים.
לצפייה באתר הבית של בית הספר “משעול” לחצו כאן
בית הספר מיועד תלמידים ותלמידות מגיל 14 עד 21, עם הפרעות התנהגותיות רגשיות ומשכל גבולי או חשד למוגבלות שכלית התפתחותית. אנו מאמינים ביכולתו של כל תלמיד להצליח בתוך מסגרת בטוחה ומכילה שמאמינה בו. בצמיחה אישית, התקדמות והתפתחות התלמיד, תוך איתור חוזקותיו ומימושם. בכבוד הדדי, בשותפות, בסבלנות וסובלנות, במעורבות, תרומה והשתלבות מיטבית בקהילה. תכנית הלימודים מבוססת על תכניות הלימודים של החינוך הרגיל. התכניות כוללות את תכניות הליבה, בדגש על תכנית הכנה לחיים, המכוונת טיפוח האוטונומיה של התלמיד ובהתאמה לצרכים הייחודיים של כל תלמיד (תל”א) בשיתוף התלמיד והוריו. הצוות הטיפולי מגוון וכולל: תרפיסטים בתנועה, מוסיקה ואומנות, יועצת ופסיכולוג. הטיפולים באומנויות עוסקים בתהליכי יצירה והבעה ומאפשרים ביטוי, התפתחות אישית ופיתוח כישורים חברתיים.